Thema configurator

• Momenteel werken we aan deze website en het vullen van content.

🚀 De nieuwe UGREEN AI NAS (NASync iDX6011-serie)

Niemand hier op het moment.
Privé cloud met lokale AI!

UGREEN heeft zojuist een indrukwekkende stap gezet met de AI NASync iDX6011 en iDX6011 Pro. Dit is geen gewone NAS: het is een krachtige, slimme opslagoplossing met ingebouwde lokale AI die alles draait op het apparaat zelf, geen cloud, geen datalekken, volledige privacy.
Ugreen_ai.webp

Hoogtepunten:​

• Krachtige Intel-processor: Tot Intel Core Ultra 7 255H (Pro-model) met 96 TOPS AI-rekenkracht (NPU + Arc GPU). Perfect voor zware taken.
  • Opslag: 6 bay’s voor tot 196 TB, 2x M.2 NVMe-slots voor caching, tot 64 GB LPDDR5X RAM.
  • Connectiviteit: Dual 10GbE, 2x Thunderbolt 4, OCuLink, 8K HDMI, PCIe Gen4 x8-slot – ideaal voor creatieven en power users.
  • AI-features(lokaal LLM zoals Uliya):
    • Semantische zoekopdrachten (“vind alle foto’s van mijn hond op het strand”)
    • AI-albums met automatische tagging en herkenning
    • OCR, samenvattingen, vertalingen, voice memo’s en slimme bestandsorganisatie
    • Lokale chat met je eigen bestanden
Het draait op UGOS Pro en is ontworpen voor zowel thuisgebruik als professionals die snel 4K/8K-video’s willen bewerken, back-ups maken en data slim beheren – alles offline en supersnel.
Of je nu een homelab runt, content creator bent of gewoon al je foto’s en documenten veilig en intelligent wilt beheren: dit ding maakt de traditionele cloud overbodig.
Heb jij al interesse? Pre-order loopt nu met flinke korting (tot $1000+ via early bird). Wat vind jij van AI in een NAS? Laat het hieronder weten! 🔥

Meer info: nas.ugreen.com

AI in een NAS lijkt me super tof. Op Kickstarter zie je dat er meer NAS-en komen met deze capability. Vooral het lokaal goed kunnen draaien van llm's maar ook het maken van agents lijkt me echt heel interessant. Ik draai op mijn werkplekkie een image creator AI op mijn RTX3080 middels CUDA. Het kan maar houdt niet echt over.

Ik had me ingeschreven voor de early bird, maar ben afgehaakt op de manier van aanbieden. In het begin was het schier onmogelijk om er tussen te komen. Ze hadden ze gewoon op hun eigen pagina moeten zetten en vanaf daar eerst de early birds moeten laten kopen. Ik vind het ook belachelijk dat niet iedereen die zich had ingeschreven in principe gewoon zo'n ding kon aanschaffen, maar dat je een beetje tegen elkaar moet gaan opjagen. Daarna heb ik mijn kruit verschoten aan harddisks...6 x 16 TB 😭. Ik heb er toen van afgezien.

Terug
Naar boven